Handelsbetingelser
Handelsbetingelser
Generelle Oplysninger:
Isports.dk
Enkeltmandsvirksomhed
CVR. 25225481
Omøvej 9,
4700 Næstved
Tlf. 26249137 (telefontid mellem 11 og 14)
E-mail. info@isports.dk
Nedenstående handelsbetingelser gælder for alle leverancer fra Isports.dk.
Der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen og disse følger med leverancen fra Isports.dk.
Du skal ved hvert køb acceptere vilkårene i handelsbetingelserne. Du opfordres til at læse betingelserne grundigt igennem og gøre dig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som vilkårene giver dig.
Du får en kopi af vilkårene, når du modtager en bekræftelse af din ordre pr. e-mail. Du har også mulighed for at se alle dine afgivne oplysninger inden du godkender din ordre. Alle aftaler indgås på dansk.
Bestilling
Du kan kun bestille varer på hjemmesiden www.isports.dk. Alle priser på sitet angives inklusiv told, skatter, afgifter og moms. Priserne er dagspriser.
Betaling
På vores webshop kan du betale med følgende betalingsmidler: Dankort, VISA/Dankort, eDankort, Mastercard, VISA Electron, og Maestro. Du kan også betale med Mobilpay, Viabill og Anyday
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale dinmånedsydelse den samme dato.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
Læs mere her: www.viabill.com/kredit
Det er gratis at benytte betalingskort på www.isports.dk, vi betaler alle gebyrer. Beløbet trækkes først fra din konto når produkterne er afsendt fra vores lager.
Isports.dk bruger en Quickpay som betalinsindløser, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer
Normalt modtager du din pakke inden for 1-3 hverdage.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Levering
Isports.dk benytter GLS,og PostNord som fragtfirmaer.
Du kan vælge leveringsmetod. Du kan vælge omdeling til dit privat hjem. Så sender vi varer til hjem hos dig.
Hvis du vælger afhentning i en pakkeshop, sende vi pakken til den angivne Pakkeshop du har valgt, du modtager en SMS fra GLS eller PostNord med hvornår du kan hente din pakke, samt dit pakkenr. Dette kræver at du indtastet korrekt mobil nr. Du kan altid få oplyst pakkenr. af kundeservice på isports.dk
Får du ikke hentet din pakke i pakkeshoppen inden den bliver sendt retur til os, betaler du selv for at få gensendt pakken fra vores lager.
Leveringspriser
Du kan vælge imellem følgende leveringsmuligheder
GLS Pakkeshop (39 DKK pr. ordre)
Din pakke vil blive leveret til en pakke shop tæt på din bopæl efter eget valg.
GLS Erhvervspakke (39 DKK pr. ordre)
Din pakke vil blive leveret til din arbejdsplads.
GLS Privat (59 DKK pr. ordre)
Din pakke vil blive leveret til din bopæl. Er du ikke hjemme, når pakkeposten kommer, vil du modtage en besked fra GLS med information om, hvor din pakke kan afhentes.
Pakker med PostNord
til Pakke Shop eller Pakkeboks: Kr.49
Pakker med PostNord til hjemmelevering: 69Kr
Pakker med DAO Pakkeshop 35 kr
Pakker med DAO hjemmelevering 45 Kr
Ved køb af varer for 599 DKK eller derover, leveres varerne fragtfrit, dog ikke ved privat levering
Leveringstiden for varen – Vi har normalt 1-3 dages levering ved bestillinger modtaget i webshoppen inden kl. 15 på hverdage. Varer købt i weekenden sendes først mandag.
Fragtskade
Har du modtaget en pakke, der er blevet skadet i fragten eller der mangler en eller flere ting i ordren, bedes dette meldes inden 24 timer efter modtagelse af pakken.
Fragtskaden meldes ved at sende en mail til info@isports.dk
Mailen skal indeholde dit ordrenummer og billeder af emballage, den label der sidder på pakken, samt det produkt der er blevet beskadiget.
Ordre
Når vi har modtaget din bestilling, sender vi dig en bekræftelse pr. e-mail med information om din bestilling. Kontroller altid ordrebekræftelsen og skulle der være spørgsmål, så kontakt os da hurtigst muligt.
Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.
Reklamationsret
Der gives forbrugere 2 års reklamationsret i henhold til købelovens regler for varekøb. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Isports.dk vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang hvis reklamationen er berettiget. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Ved returnering rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:
Isports
Hjultorv 10A, 4700 Næstved
Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fortrydelsesret på varer købt i vores Webshop (isports.dk), når du handler hos os som en forbruger. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Returneringsomkostninger skal du selv afholde, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter du har modtaget varen og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@isports.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Alle varer kan returneres med normal post.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug
Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:
Isport
Omøvej 9, 4700 Næstved
Vi modtager ikke pakker, sendt uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kontor på 21549138 eller på mail info@isports.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, www.naevneneshus.dk såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klgen behandlet.
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr
Persondatapolitik
Her kan du læse om de informationer vi indsamler på Isports.dk samt hvilke sikkerhedsforanstaltninger vi foretager, for at beskytte dine data.
Vi vil kun gemme informationer, i de tilfælde hvor det er strengt nødvendigt og beskyttelsen af disse er yderst vigtig for os.
På Isports.dk behandler vi dine personlige oplysninger strengt fortroligt og vil på ingen måde blive videregivet. I forbindelse med at du foretager en bestilling her på shoppen, vil der blive indsamlet en række informationer for at kunne fuldføre leveringen.
Disse informationer omfatter bl.a.:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- Kreditkort oplysninger
Alle disse informationer bliver indsamlet under SSL (Secure Socket Layer) beskyttelse, som sikrer dine data. Informationerne vil ikke blive brugt på anden vis end at fuldføre leveringen og vil kun blive gemt så længe det er nødvendigt for os at gøre det.
Hvis du vælger at tilmelde dig vores nyhedsbrev vil din e-mail blive tilmeldt, men du vil til enhver tid kunne afmelde dig dette, hvorefter din mail vil blive slettet permanent fra nyhedsbrev systemet.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på isports.dk er Isports.dk.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@isports.dk
Price Runner Købsgaranti
Få dit køb sikret op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. Som medlem på PriceRunner får du altid Købsgaranti hos os. Denne ydelse koster intet og gælder for alle registrerede brugere på PriceRunner.
PriceRunner Købsgaranti dækker dig, der er privatperson og bosat i Danmark. Garantien omfatter situationer, hvor butikker ikke påtager sig deres ansvar ifølge købeloven og afhjælper et opstået problem inden for 60 dage.
Selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og er kommet ind til vores hjemmeside via dem, kan dit køb stadig blive omfattet af Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er at registrere dig inden for 60 minutter efter dit køb. At blive medlem koster intet og tager mindre end tre minutter! <a href="https://www.pricerunner.dk/bp/115680/iSports">Besøg PriceRunner og bliv medlem i dag</a>
Med PriceRunner Købsgaranti får du erstatning i tilfælde af beskadiget vare, hvis levering af varen udebliver, hvis en vare mangler ved levering eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet. For at Købsgarantien skal gælde, er det nødvendigt at bestillingen er adresseret til dig som forbruger.
Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker Købsgarantien dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. Købsgarantien erstatter ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger.
Besøg PriceRunner for at se en liste med ikke-omfattede kategorier samt de endelige vilkår for Købsgarantien.
Handelsbetingelserne er senest opdateret 24. maj 2024
Standardfortrydelsesformular:
Du kan bruge denne formular:
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Isports
Omøvej 9, 4700 Næstved
info@isports.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
________________________________________________________________________________
Bestilt den: ___________________________Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn:
______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse:
__________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: __________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
REKLAMATIONSFORMULAR
Til:
Isports
Omøvej 15, 4700 Næstved
info@isports.dk
Ordre nr. ____________________________________
Bestilt den: ___________________________
Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn:
________________________________________________________________
Forbrugerens adresse:
________________________________________________________________
Beskrivelse af reklamationen:
________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift __________________________________
Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Reklamation skal sendes via e-mail. Vedhæft venligst et kort video og billeder
Du kan også benytte vores reklamation formular i vores hjemmeside: